Piadina- włoska kanapka

Podczas mojego pobytu we Włoszech zauważyłem, że w każdej restauracji czy barze znajdowała się piadina. Przechodząc koło tych miejsc i czytając piadina, postanowiłem spróbować. Zjadłem ją w dwóch różnych restauracjach i powiem Wam, że nie żałuję. Pierwsza była z pancettą, sałatą i pomidorami; była trochę sucha. Druga była przeciwieństwem; soczysta, pełna różnych warzyw. Postanowiłem przestawić Wam lekko zmodyfikowaną, tą drugą wersję. Koniecznie musicie spróbować! Zapraszam!

Składniki:

na placki (5):
2 szkl mąki pszennej
3/4 szkl wody
2 łyżki oliwy
szczypta soli

nadzienie:
2 garści mix sałat
20 pomidorków koktajlowych
5 pomidorów suszonych 
50g sera feta

na sos:
2 łyżki majonezu
4 łyżki ketchupu
1 łyżeczka musztardy
1 łyżka posiekanego szczypiorku

Przygotowanie:

1.Do miski wsypujemy mąkę, sól i dolewamy oliwę z wodą; mieszamy drewnianą łyżką i wyrabiamy.
2.Kulkę ciasta odkładamy na 15 minut i przykrywamy miską, aby się nie zeschło.
3.Do małej miseczki dajemy majonez, ketchup, musztardę i szczypiorek, mieszamy i odkładamy do lodówki.
4.Sałatę myjemy i odwirowujemy z nadmiaru wody.
5.Umyte pomidorki kroimy na połówki.
6.Suszone pomidory kroimy w paseczki.
7.Ser feta kroimy w kostki.
8.Ciato dzielimy na 5 części.
9.Rozgrzewamy suchą patelnię (użyłem patelni, którą smażę naleśniki)
10.Każdy kawałek ciasta rozwałkowujemy na cienkie okręgi.
11.Ciasto smażymy na patelni, na małym ogniu po około 30-40 sekund z każdej strony.
12.Usmażone ciasto zakrywamy na 5 minut ręcznikiem, aby zmiękło.
13.Na gotowe ciasto rozsmarowujemy sos i układamy dodatki, składamy na pół.
Smacznego!

Komentarze